Materijali za nastavu

Nasljeđivanje klasa - utrka auta objektno programiranje


Ako postojeća klasa nema sve potrebne funkcionalnosti, ne želimo je mijenjati ili je nije je poželjno mijenjati odnosno ako je to gotova Pythonova klasa koju nije ju moguće mijenjati rješenje je kreiranje nove klase koja će naslijediti postojeću.
Klasa koja nasljeđuje postojeću klasu od…

26.5.2022.

Utrka auta


Modul turtle se može primijeniti i u proceduralnom i objektno usmjerenom načinu programiranja.

Prilikom pozivanja prve funkcije modula turtle otvara se novi grafički prozor, s ishodištem u središtu tog prozora. Taj prozor je objekt klase Screen.

Objekti klase Turtle imaju unaprijed definiran izgled: strelica je okrenuta u desno, crne boje, ostavlja trag kod pomicanja i…

24.5.2022.

Dan sigurnijeg interneta


Zadaci su vezani i uz naše eTwinning projekte:

1. dio: Creative Commons licence

Creative Commons licence omogućuju autorima davanje dopuštenja za korištenje njihovih djela pod određenim uvjetima. Najviše slobode daje licenca s oznakom CC BY…

  • LET'S BE A CLIMATE LITERATE
  • I HAVE THE DOUGH TO SHARE
  • CODING MOBILE APP FOR BEGINNERS
  • TEHNOLOGIJA U SLUŽBI ČOVJEKA

15.5.2022.

Igrice vezane uz brojevne sustave


https://www.crazygames.com/game/binary-game https://studio.code.org/projects/applab/iukLbcDnzqgoxuu810unLw https://games.penjee.com/binary-bonanza/

Smiljana Perić, prof. savjetnik…

13.6.2021.

Brojevni sustavi - pretvorbe u dekadski brojevni sustav


A.1.4 Učenik analizira ulogu binarnoga i heksadekadskoga brojevnog sustava u prezentaciji digitalnoga prikaza različitih tipova podataka.

Brojevni sustavi (način zapisivanja brojeva i njihovo tumačenje):

- nepozicijski (rimski) – značenje pojedine znamenke ne ovisi o njezinu položaju u zapisanom broju

- pozicijski (binarni,...,dekadski..) – položaj znamenke…

13.6.2021.

Sažimanje mapa i datoteka


A.1.3 Učenik analizira i primjenjuje sažimanje datoteka.

Zadatak: U Word dokumentu Prvi_dokument kreiraj tablicu kao što je prikazano:

Zadatak: U tablicu upiši tražene podatke o spremljenim datotekama.
Zadatak: Dokument spremi pod istim nazivom Prvi_dokument u istu mapu PODATCI.

Rješenje prethodna tri zadatka:

Zadatak: U Word…

13.6.2021.

Formati datoteka


A.1.2 Učenik primjenjuje principe hijerarhijske organizacije mapa u računalnim memorijama te razlikuje formate datoteka.

Zadatak: Otvori Paint (Bojanje), nacrtaj sliku u boji, potpiši se te sliku spremi u bmp formatu (24-Bitmap) pod nazivom crtez.bmp u mapu SLIKE.

Zadatak: Isti crtež spremi u .jpg formatu pod…

13.6.2021.

Rad s mapama i datotekama


Ishod: A.1.2 Učenik primjenjuje principe hijerarhijske organizacije mapa u računalnim memorijama te razlikuje formate datoteka.

Klikni mišem za pregled cijele lekcije :).

1. U mapi Dokumenti napravi mapu s imenom tvog razreda (1a, 1b, 1c, 1d, 1e ili 1f).

2. U razrednoj mapi napravi…

13.6.2021.