EKO STATISTIKA
27.8.2024.
U sklopu Erasmus + projekta Agenda 2030 ICT Tools for Sustainable Development naša škola u suradnji s Mariborskom II. gimnazijom i Scientific High School Arturo Issel iz Italije napravila projekt pod nazivom Eko statistika u kojemu je ukupno sudjelovalo 298 učenika.
Ideja je bila da učenici prikupe, statistički obrade i zatim analiziraju podatke o našem/njihovom utjecaju na okoliš. Iako postoje znanstveni dokazi da se globalna temperatura mijenjala i u dalekoj prošlosti, danas su zbog ljudskog utjecaja te promjene učestalije i izraženije. Klimatske promjene odnose se na dugoročne promjene u globalnim klimatskim obrascima i prosječnim temperaturama uzrokovane ljudskom djelatnošću, posebno emisijom stakleničkih plinova poput ugljičnog dioksida i metana.
1804. ljudska populacija brojila je 1 milijardu, a danas je to 8 milijardi. Svaki dan broj stanovnika se poveća za oko 215 000 ljudi. Usporedno s tim, raste i svjetska ekonomija. Ovakav rast populacije stavlja ogroman pritisak na resurse na zemlji čije se iskorištavanje u razdoblju između 1970. i 2010. utrostručilo, pa ćemo brzo morati pronaći održiva rješenja.
Posljedice klimatskih promjena već sad možemo uočiti – neuobičajeno visoke temperature, suša, nedostatak pitke vode, poplave, podizanje razine mora, izumiranje biljnih i životinjskih vrsta, utjecaj na zdravlje ljudi, ekonomiju i obrazovanje.
U sklopu projekta učenici su imali prili poslušati zanimljivo predavanje o Klimatskim promjenama Dunje Mazzocco Drvar
Projekt se sastojao od 3 faze:
- Prikupljanja podataka – potrošnja struje vode u kućanstvu u siječnju 2024.godine, te rezlultati footprint calkulatora
- Obrada i grafički prikaz podataka – učenici su računali prosječne vrijednosti, medijalne vrijednosti i mod za statističke skupove koji su prikazivali potrošnju struje i vode ovisno o broju članova u kućanstvu
- Analiza podataka
Statistika je jedna prekrasna grana matematike pomoću koje možemo objasniti određenu problematiku čak i onim osobama koji zaziru od matematičkih računa.
Poučavajući i komunicirajući s učenicima gore prikazane grafičke dijagrame možemo jako utjecati na njihovu svijest važnosti održivog razvoja, potaknuti ih na kritičko promišljanje svog odnosa prema Zemlji,…
Kroz prikupljanje, obradu i analiziranje podataka, naši učenici imali priliku primijeniti statistička znanja stečena kroz gimnazijsko školovanje, napraviti međugenracijsku usporedbu podataka, promišljati o uzrocima velikih razlika u statističkim rezultatima. Nadam se da će radionice koje su se odvijale tijekom ovog projekta barem malo utjecati na pozitivan odnos prema okolišu.
Posebana zahvala našim školama partnerima II .gimnaziji iz Maribora, Slovenija i Scientific High School Arturo Issel, Finale Ligure, iz Italije. Hvala i svim našim kolegicama koje su pomogle u realizaciji ovog projekta te Ivani Fundrulić , Ivani Plazonić i Ireni Ihas Jurić koje su nas povezale s navedenim školama partnerima.
Svaka promjena počinje s nama samima i 'svaki čovjek na zemlji – čak i onaj koji je ravnodušan i lijen – dio je rješenja.' Svi u svoje dnevne rutine možemo uključiti male promjene koje će imati velike učinke na zdravlje našeg planeta.
Kako nam je bilo i što smo sve radili pogledajte u fotogaleriji 😊!!!
Mara Stričević i Željka Đaković